Wednesday, March 21, 2012

o primeiro sonho em português

Muistelin tässä toiseksi viimeisen viikon kunniaksi kulunutta aikaa ja muistin muutaman tarinan/asian, jotka oon unohtanut mainita.

THE Imbassai-story. Karnevaalien jäkeisenä päivänä lähdin Elinan ja Alexin kanssa Salvadorista bussilla kohti Imbassai nimistä merenrantakylää. Meille oli sanottu, että matkaan menee korkeintaan 2 tuntia bussilla. Jostain kumman syystä, vaikka olinkon juuri käynyt vessassa mulle iski aivan armoton vessahätä, kun se bussi lähti liikkeelle. Osasyynä oli se, että siinä tiessä oli kuoppia, joten kivasti tärisytti rakkoa myös. Bussissahan ei tiettykään ollut vessaa. Ajattelin, että selviän kyllä sinne hostellille asti. Meni 2 tuntia. Meni lähemmäs 3 tuntia ja minä vaan kärttyynnyn ja kärttyynnyn lisää. Viimeinen pisara oli se, kun juututtiin johonkin älyttömään ruuhkaan ja bussi ei liikkunut kun pari milliä kerrallaan. Siinä vaiheessa sitten päätin, että vessaan on päästävä. Pyydettiin kuskiavaan oven, että pääsisin vessaan. No tietty koko bussilastillinen tölläs sen koko ajan, kun meikä paineli sinne pusikkoon (joku ihme viidakko, mulla oli naarmuja ainakin 2 viikkoa jälkikäteen) . Sitten kun alkoi helopottaa oloa huomasin, että olen jossain ihme suopusikossa ja, että kaikki autot tööttäili siellä tiellä. Lähdin rämpimään takaisin ja yhtäkkiä liikenne olikin alkanut sujumaan, joten kaikki autot oli tosi viahaisia sen bussin hidastelun takia ja jokaikinen ihminen siinä bussissa oli pistänyt päänsä ulos ikkunasta ja yritti tähyillä missä oon. Pokalla kävelin takaisin bussiin ja hyvä ettei ihmiset hurrannu mulle :D

Täällä saa kaikissa virastoissa, pankeissa, postissa yms. vanhukset, raskaanaolevat ja vammaiset ohitella koko jonon. Hyvä idea, niin kauan kun oot ollut siinä jonossa kolmantena viimeisen tunnin, kun papparaiset kiilaa sun ohi koko ajan. Tänään viimeksi seison pankissa jonossa yli puolitoistatuntia ja odottelin, että saisin 200realia (80€ vastaava summa) vaihdettua pienempään, koska missään ei oikeastaan hyväksytä isompaa rahaa, kun 20realia (8€). Kerran, kun olin kaupassa ostamssa tomaattikastiketta tms. niin, että mulla oli YKSI asia kädessä. Eiköhän just kun oon pääsemässä siihen hihnalle, niin yks mummo kiilaa siihen eteen kahden kärryllisen kanssa tavaraa. Joo, siinä sitten hymyilet nätisti ja kunnioitat vanhuksia. Ja jos vaan tietäisitte kuinka hidas brasilialainen kassatyöntekijä voi olla!!

Muutama viikko sitten oltiin ehkä liikaa puhuttu siitä, kuinka hyvältä liha maistuisikaan. Eräänä päivänä lounasaikaan sitten hämmästyttiin aikalailla, kun pöydässä oli muutakin kuin riisiä ja papuja. Kattilla täynnä jotain epämääräistä. Turns out, ne oli kanansydämiä. Ajatus minkään eläimen sydämen syömisestä ei ole ikinä houkutellut mun ruokahaluani millään tasolla. MUTTA pakkohan sitä oli kokeilla ja kun pääsi yli siitä ajatuksesta mitä syö, niin se oli aikas hyvää. Texture oli vähän outo, mutta kaikkeen tottuu.

p.s parturi sano, että mulla on barbitukka :(

No comments:

Post a Comment